درب شیشه ای کابینت؛ انواع آن در آشپزخانه

کابینت از مهم ترین تجهیزات و وسایل آشپزخانه محسوب می‌شود. از کابینت برای ذخیره سازی وسایل مورد نیاز آشپزخانه استفاده می شود. کابینت های آشپزخانه در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند. در این مطلب برای شما مدل درب شیشه ای کابینت برای آشپزخانه های مدرن و لوکس را شرح می‌دهیم.

کابینت های شیشه ای دارای مدل های متنوع و زیبا هستند و شما می توانید با نصب این کابینت ها در آشپزخانه زیباترین وسایل آشپزخانه تان را به نمایش بگذارید. این مدل کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک مناسب و ایده آل هستند و می توانند فضای آشپزخانه کوچک و کم نور را به فضایی بزرگ و دلباز تبدیل کنند.

قفسه های شیشه ای یا کابینت هایی با درب های شیشه ای بخاطر شفافیت و جایگاهی که برای بنمایش گذاشتن لوازم دکوری فراهم می کنند در دکوراسیون‌ها تکراری نخواهند شد. قفسه های شیشه ای به زیباترین شکل ظروف دکوری آشپزخانه را بدون جلب توجه به نمایش می گذارند. اگر شما ازپآن دسنه از افرادی هسنید که علاقه ای به کابینت و قفسه های شفاف ندارید، مدل هایی از درب های شیشه ای تولید شده اند که درخشش بی نظیری را به دکوراسون آشپزخانه بدون داشتن دید اضافه می‌کنند.

 

انواع درب شیشه ای کابینت

شیشه های کابینتی انواع مختلفی دارند که در زیر به معرفی مدل های شیشه درب کابینت خواهیم پرداخت:

 

۱. شیشه های کدر و یا مات

کابینت های شیشه ای با درب شیشه مات و یا کدر جذابیت و زیبایی خاصی را به دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و  لوکس می‌دهند.

شیشه های کدر و مات
شیشه های کدر و مات

کابینت های مات جزء انواع کابینت های معاصر و مدرن به حساب می‌آیند و برای افرادی که می خواهند در دکوراسیون آشپزخانه شان فضایی متفاوت را ایجاد کنند گزینه ایده آل و مناسبی است.

 

۲. شیشه های بافت دار

شیشه های بافت دار شکل های بسیار زیادی دارند، در انتخاب شیشه درب کابینت بافت دار باید خیلی احتیاط کنید زیرا بعضی از مدل ها خیلی زود قدیمی می‌شوند و شما می‌مانید و یک آشپزخانه ای قدیمی و از مد افتاده.

درب کابینت شیشه ای بافت دار
درب کابینت شیشه ای بافت دار

بهتر است طرح‌هایی را انتخاب کنید که طراحی کاسیک و ساده ای داشته باشند. شیشه های بافت دار، هم دید داخل کابینت را مسدود می‌کنند وهم زیبایی ظاهری زیبایی به کابینت و آشپزخانه شما می‌دهند.

 

۳. درب شیشه ای کابینت با شیشه های شفاف

مدل شیشه های شفاف که همه وسایل داخل کابینت را نمایان می کنند. اگرچه این مدل ها برای بعضی از افراد نامناسب بنظر می آیند، اما برخی هم شیشه های شفاف را یک مزیت بزرگ می دانند.

استفاده از شیشه‌های شفاف درب کابینت
استفاده از شیشه‌های شفاف درب کابینت

درب های شیشه ای شفاف به شما اجازه می دهند همه چیز را بنمایش بگذارید ولی در عوض خیالتان از بابت گرد و غبار روی ظرف ها راحت باشد. البته شیشه های شفاف برای آشپزخانه های کوچک و مدرن بسیار مناسب هستند زیرا با روشن نشان دادن فضا، آنرا بزرگ تر از چیزی که هست به نمایش می‌گذارند.

 

۴. درب شیشه ای کابینت با شیشه های سربی

شیشه های سربی در ترکیب خود مقدار زیادی سرب دارند. ترکیب شیشه با مقدار زیادی فلز سنگین (سرب)، شفافیتی بی نظیر و ظاهری بسیار خاص به این شیشه ها می دهد. این ترکیب شیشه و سرب فقط در ساخت لوازم دکوری لوکس و گران قیمت استفاده می شود. شیشه های سربی کاملا شیک و لوکس بنظر می‌آیند اما پیدا کردن کابینت هایی شیشه ای-سربی بسیار سخت است و بسیار گران قیمت هستند. بجای استفاده از شیشه های سربی می توانید از شیشه های رنگی لاکوبل استفاده کنید که هم زیبایی بی نظیر و هم تنوع خیلی زیادی در انتخاب رنگ دارند.

 

۵. شیشه های دانه دار

شیشه های دانه دار مدل های جدیدی از شیشه های درب کابینت هستند به بازار راه یافته اند. این نوع شیشه‌ها ظاهری زیبا و خاص در آشپزخانه به وجود می‌آورند که با هیچ مدل دیگری قابل قیاس نیستد. دانه های حبابی شکل ریز و درشتی در شکل ظاهری این شیشه ها است که بسته به نوع مدل اندازه آنها فرق دارد.

درب کابینت شیشه‌ ای دانه دار
درب کابینت شیشه‌ ای دانه دار

این شیشه ها برای افرادی که آشپزخانه هایی با دکوراسیون سنتی و کلاسیک را می‌پسندند بسیار مناسب است  ولی در آشپزخانه های مدرن هم می توانند جالب و جذاب باشند. شیشه های دانه دار برای مخفی کردن لوازم داخل کابینت زیاد مناسب نیستند اما از شیشه های شفاف، دید کمتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید