نرده شیشه ای رنگی

با گسترش فناوری و استفاده از انواع رنگ ها در شیشه های نمای ساختمان ها و پنجره ها تولید محصولات شیشه ای گسترش پیدا کرد و کم کم به اغلب لوازم کشیده شده است. امروزه استفاده از شیشه های رنگی را در دکوراسیون داخلی و خارجی مانند نرده های شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، درهای شیشه ای، پلکان شیشه ای،آسانسور شیشه ای، بالکن شیشه ای و پل شیشه ای مشاهده می‌کنیم. نرده های شیشه ای موجب زیباتر شدن دکوراسیون خانه و راه پله ها شده است.

نرده های شیشه ای رنگی
نرده های شیشه ای رنگی

استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی خانه زیبایی و جذابیت خانه و نمایش آن را چندین برابر خواهد کرد به همین دلیل هنرمندان و معماران استفاده از شیشه را در خانه‌ها توصیه می‌کنند. با استفاده ازنرده‌های شیشه ای رنگی نشکن می‌توان ظرافت و استحکام را در محیط پله ها ایجاد کرد که بسیار شیک و زیبا است. استفاده از ترکیب نرده شیشه ای رنگی در کنار نرده استیل برای هر نوع محیطی مناسب است زیرا ماندگاری این زیبایی برای ساکنین هر ساختمانی اهمیت دارد. نرده های شیشه ای رنگی به راحتی قابل تمیز کردن هستند بنابراین دو عنصر زیبایی و بهینه بودن نرده شیشه ای ارزش سرمایه گذاری در محیط را دارد.

 

ویژگی نرده های شیشه ای رنگی

  • نرده های شیشه ای رنگی زیبایی خیره کننده‌ای دارند.
  • نرده های شیشه ای رنگی نور را از خود عبور می‌دهند.
  • نرده‌های شیشه ای به شکل ضد آب و ضد خش و ضد زنگ ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی دارند.
  • نرده‌های شیشه ای رنگی را می‌توان در مناطق شرجی و گرمسیر، خشک و سرد و در کل دماهای مختلف استفاده کرد.
  • نرده شیشه ای در هر خانه ای نمای زیبایی به آن می‌دهد و موجب می‌شود که بیشتر به چشم بیاید و کارایی اش بیشتر شود.
  • نرده شیشه ای از لحاظ کیفیت به تمام متریال‌های دیگر ارجحیت دارد و خیلی راحت می‌توانید آن را روی پله هایتان نصب کنید.
  • نرده شیشه ای رنگش عوض نمی‌شود و شکلش را هم از دست نمی دهد و فقط ممکن است لک بگیرد که آن هم با شیشه شور و در حد یک دقیقه تمیز می‌شود.

 

انواع نرده های شیشه ای رنگی

مدل‌های که برای نرده های شیشه ای رنگی استفاده می‌شوند در دو مدل تمام شیشه و مدل ترکیبی عرضه می‌شوند. در مدل تمام شیشه ای از دو عدد شیشه که از سکوریت و لمینیت 8 میلی متری ساخته می‌شود که از ایمنی و استحکام بالایی برخوردار هستند. در مدل ترکیبی که به نسبت هزینه ای در مقایسه با مدل تمام شیشه ای کمتر دارد و ضخامت شیشه در آنها از 10 میلی متر است و سکوریت شده هستند.

نرده‌های شیشه ای رنگی
نرده های شیشه ای رنگی

نرده‌های شیشه ای رنگی به دلیل زیبایی و لوکس بودن بهترین نوع نرده برای استفاده در منازل و سازمان‌ها هستند و با توجه به این ویژگی‌های بارز و چشمگیری که دارند ساده‌ترین مدل در نوع نرده‌های ساختمانی هستند که تنوع زیادی دارند.به دلیل بکار رفتن شیشه در آنها که موجب روشن بودن فضا و زیبایی در دکوراسیون می‌شود مورد استفاده زیادی قرار گرفته‌اند.

در زیر انواع نرده های شیشه ای رنگی را شرح می‌دهیم:

 

نرده های شیشه ای رنگی با پایه ی نگهدارنده

در این مدل، از شیشه سکوریت و لمینیت استفاده می‌شود و ضخامت شیشه آن از 10 میلی متر تا 20 میلی متر است. برای ساختن این مدل که به شکل u است از پایه نگهدارنده شیشه ای که ارتفاع آن 15 الی 25 سانتی متر است استفاده می‌شود. این پایه نگهدارنده برای مهار شیشه در نظر گرفته شده است و به ساختمان وصل می‌شود و ثابت است.

سیستم پایه‌های نگهدارنده به شما اجازه می‌دهد تا به طور کامل از منظره، بدون آنکه پایه‌های نگهدارنده آن تداخلی در دید شما ایجاد کنند لذت ببرید. با تنوع انتخاب در بین پنل‌های مختلف شیشه شما می‌توانید این نرده شیشه ای رنگی را مطابق سلیقه خود درآورید.

 

نرده های شیشه ای رنگی پله با پایه و یراق

 استاندارد ارتفاع این نوع مدل از 85 سانتی متر تا 95 سانتی متر است و در بکار گیری آن از سکوریت و لمینیت با پایه ها و یراق‌های با کیفیت استفاده می‌شود. این پایه ها و یراق ها از مقاومت و استحکام بالایی جهت محافظت از شیشه برخوردار هستند.

 

نرده شیشه ای تمام شیشه

این مدل نرده نیز از شیشه سکوریت و لمینیتی که ضخامت آن از 18 تا 20 میلی متر است و پایه و هندریل آن در این مدل از شیشه است. در مدل نرده شیشه ای تمام شیشه برای مهار آن از قطعه ی فیکسچر که از کنار پله یا بالکن به ساختمان متصل است استفاده می‌شود.

نرده های شیشه ای رنگی بالکن

این نوع مدل از ترکیب دو مدل نرده شیشه ای با پایه بست شیشه‌گیر و نرده شیشه ای با پایه ی نگهدارنده ساخته شده است.

نرده های شیشه ای بالکن
نرده های شیشه ای بالکن

استاندارد ارتفاع در آن ها 110 سانتی متر است.

 

نرده شیشه ای جلو پنجره

نرده شیشه ای سیستم تراس یا بالکن امنیت و زیبایی پنجره‌های ساختمان‌ها را تامین می‌کند. این سیستم اجازه عبور حداکثری نور از خود را می‌دهد و نمایی شفاف و یکپارچه ارائه می‌دهد.

نرده های شیشه ای با پایه مهار کننده

در مدل نرده شیشه با پایه مهار کننده که از شیشه سکوریت و لمینیت تشکیل شده است، شیشه بکار رفته در آن ضخامت های 5 و 8 و 10 میلی‌متر است . پایه های استفاده شده در نرده شیشه ای از جنس آلومینیوم، آهن و استیل است که با یراق بستی شیشه را مهار می‌کند. برای متصل کردن پایه‌ها به هم از هندریلی که از جنس چوب، استیل و در مواقعی آلومینوم است استفاده می‌شود.

نرده های شیشه ای رنگی اسپایدر

در این سیستم از نرده شیشه ای به منظور ایجاد حفاظ یا جان پناه‌های شیشه ای ساختمانی از شیشه های دولایه لمینیت و سکوریت استفاده می‌شود تا استانداردهای لازم به منظور ایجاد ایمنی مورد نیاز در ساختمان‌های مسکونی و تجاری تامین شود.

نرده شیشه‌ ای
نرده شیشه ای

در این نوع نرده شیشه ای پروفیل‌های خاص آلومینیومی با آلیاژهای با مقاومت بالا به صورت اختصاصی تهیه و بر روی تراز کف نصب می‌شوند. کاورهای پروفیل‌های آلومینیومی امکان ایجاد در رنگ‌ها و طرح های مختلف را دارا هستند.

نرده شیشه ای پوینت فیکس

در این سیستم نرده های شیشه ای رنگی توسط اتصالات خاصی که در فرم و حالت‌های مختلف طراحی و تولید شده‌اند، اجرا می‌شوند.

نرده شیشه ای هیبرید

نرده شیشه ای هیبرید در عین زیبایی دارای ساختار محکم و قوی است. این سیستم مناسب برای فضاهایی مانند بالکن است.

مزایای نرده شیشه ای

نرده های شیشه ای رنگی مزایای زیادی دارند که در زیر ما چند مزیت را برای شما شرح می‌دهیم:

 

امنیت نرده های شیشه ای رنگی

نرده شیشه ای از شیشه های سکوریت و لمینیت محکم و مقاوم ساخته شده‌اند و نگرانی جهت شکسته شدن شیشه و خراب شدن آن وجود ندارد. با وجود نرده شیشه ای‌، چه در بیرون در اطراف یک بالکن یا در فضای داخل به عنوان حفاظ یک راه پله، نگرانی از جهت افتادن افراد وجود ندارد. در نرده های شیشه ای امکان بالا رفتن و خطر سقوط کودکان وجود ندارد. یکی از علل استفاده این محصول در فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و محل‌های پر رفت و آمد همین خاصیت است.

 

به صرفه بودن

هزینه نصب و پیاده سازی نرده های شیشه ای کاملا به صرفه است. با توجه به اینکه این سیستم نیازی به تمیز کردن و تعمیر و رنگ شدن در طی سال‌ها ندارد لذا هزینه تمام شده نرده شیشه ای کاملا اقتصادی است.

بالکن با نرده های شیشه‌ ای
بالکن با نرده های شیشه ای

قیمت نرده های شیشه ای با توجه به نوع قطعات نگهدارنده و ساختار شیشه متفاوت است. شیشه های مورد استفاده در نرده های شیشه ای رنگی به صورت شیشه نشکن دولایه به همراه لمینیت از نوع طلق‌های PVB می‌باشد که در صورت وارد آمدن ضربه ای بالاتر از حد توان شیشه و شکست شیشه، شیشه ها نمی‌ریزد و امینیت لازم را فراهم می‌کنند.

 

سفارشی سازی

شیشه را به راحتی می‌توان سفارشی کرد و یک عنصر بسیار خلاق می‌باشد. موقع طراحی سیستم نمای خارجی یا داخلی خود می‌توانید از بین انواع مختلف شیشه‌های طرح دار، رنگی، مات و شفاف استفاده کنید. پس لذا با ترکیب رنگ شیشه و همچنین ترکیب سیستم‌های مختلف نرده شیشه‌ای و پایه‌ها و پروفیل‌های مختلف آن یک سیستم نرده شیشه ای مورد نظر شما به دست می‌آید. همچنین می‌توانید از هندریل با طرح‌های مختلف دایره ای مربعی و مستطیلی با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

 

انعطاف پذیری

یک سیستم نرده شیشه ای با هر استایلی تطبیق پذیر است، در صورت استفاده در یک سیستم مدرن به آن ظرافت و زیبایی می‌بخشد و در صورت استفاده در سیستم‌های قدیمی نیز نمای سازه‌ها را بهبود می‌بخشد.

 

نصب سریع و آسان

یکی از مزیت نرده‌های شیشه ای سرعت نصب آن هاست. با استفاده از گیره ها و پروفیل‌های آلومینیومی مناسب می‌توان یک سیستم نرده شیشه ای را در کمتر از دو روز پیاده کرد.

بالکن با نرده‌های شیشه‌ ای
بالکن با نرده های شیشه ای

در نرده‌های شیشه ای تمامی اتصالات به صورت کامل طراحی شده است و هیچ گونه جوشکاری و رنگ و … در محل پروژه و زمان اجرا انجام نمی‌شود. کلیه قطعات و پایه‌های نگهدارنده توسط اتصالات پیچ و همره به سازه متصل می‌شوند که باعث افزایش سرعت اجرا و همچنین دقت و تمیزی کار تمام شده می‌گردند.

 

نمای شفاف

سیستم نرده شیشه ای به شما نمایی شفاف بدون اینکه مانعی در دید شما باشد ارائه می‌دهد. نگهداری آسان نرده ها شیشه ای با یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند! برخلاف سیستم‌های نرده چوبی که هر سال نیاز به رنگ زنی و تعمیر دارد این مشکل برای نرده شیشه ای وجود ندارد. در اماکن تجاری اداری تمیز کردن اجزای مختلف ساختمان به دلیل جنس‌های مصالح ساختمانی سختی‌های فراوانی دارد اما نرده شیشه ای به دلیل جنس شیشه به کار رفته در آن به سرعت و به راحتی تمیز می‌شود. در مدت عمر نرده های شیشه ای هزینه نگهداری از آن‌ها تقریبا صفر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید