شیشه رنگی

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب ها امروزه با شیشه رنگی اتاق خواب، تاثیر شگرفی در زیباسازی فضا و جذابیت دکور ایجاد کرده است. داشتن یک اتاق خواب که با هویت و شخصیت فردی که در آنجا زندگی می‌کند اگر هماهنگ باشد، می‌تواند احساس آسایش و آرامش بیشتری در او ایجاد کند.

شیشه رنگی
شیشه رنگی

شیشه رنگی با داشتن تنوع رنگی شاد و زیبا می‌تواند در داشتن یک اتاق خواب رنگی و شاد روحیه بسیار خوبی به کودکانمان بدهد.

 

انواع طرح های شیشه رنگی

شیشه های رنگی با طرح های سنتی و طرح های مدرن، دربرخی از انواع شیشه های تزیینی دارای طرح های فانتزی هستند که برای تزیین اتاق خواب کودکان نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. شیشه های رنگی ممکن است دارای طرح های برجسته یا ساده باشند که در این صورت برای هدف مورد نظر و کاربرد خاص خود در منازل دسته بندی می‌شوند.

انواع طرحهای شیشه رنگی
انواع طرحهای شیشه رنگی

رنگ های مختلف در ساخت شیشه های رنگی یا استفاده از رنگ های خاص این نوع شیشه های رنگی دکوراتیو را با کاربرد بیشتری همراه می‌سازد. گستره رنگی بالا برای برخی از انواع شیشه های رنگی سبب کاربردی تر شدن این وسیله تزیینی برای منازل می‌شود.

 

نوع شیشه مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

برای تزئین داخلی یک اتاق خواب یا یک فضای کاری می‌توان از شیشه های لاکچری استفاده کرد. شیشه رنگی کاملاً رایج و نام دیگر آن شیشه شناور است. در رابطه با شیشه های رنگی، رنگ ها به طور کلی ذوب و بر روی شیشه ها اعمال شده و در معرض تابش خورشید قرار می‌گیرند. یکی دیگر از شیشه های رایج که برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیشه های طرح دار یا شیشه های بافت دار است. تکمیل دکوراسیون داخلی با قرار دادن شیشه های مختلف مبتنی بر الگوهای هندسی کمک می‌کند که در فضاهایی که فرد به حفظ حریم خصوصی احتیاج دارد، بهترین کاربرد را داشته باشد.

نوع شیشه مورد استفاده در دکوراسیون داخلی
نوع شیشه مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

همچنین می‌توان شیشه ساتین، شیشه آکوستیک، شیشه بازتابنده، شیشه دوجداره، شیشه شفاف و شیشه های نشکن، بسته به این که قسمت مورد نیاز شما برای دکوراسیون کدام است و به چه منظوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، بکار برد.

 

شیشه رنگی در اتاق خواب کودک

استفاده از شیشه رنگی اتاق خواب کودک با رنگ های ملایم زمینه ساز ارامش و عطوفت در فضای اتاق ایجاد می‌نماید و با توجه به شفافیت و جلای شیشه در فضا می‌توان به یک ترکیب زلال در دکوراسیون اتاق کودک دست زد.

شیشه رنگی در اتاق خواب کودک
شیشه رنگی در اتاق خواب کودک

در اتاق خواب کودک بیشتر از شیشه لاکوبل با رنگ های ملایم و فانتزی استفاده می‌شود. مانند صورتی، بنفش یاسی و آبی اقیانوسی که نوع سکوریت آن به لحاظ رعایت نکات ایمنی مناسب تر است.

 

شیشه رنگی اتاق خواب با رنگ کرم

اتاق خواب های سفید که با شیشه رنگی آراسته شده منجر به تازه دیده شدن و همچنین ایجاد احساس تازگی در انسان می‌شود و گونه ای سرزندگی را در فضای اتاق خواب پراکنده می‌کند و به دکوراسیون اتاق خواب و همینطور در احساس شخص استفاده کننده از آن وقار و آرامش خاصی می‌بخشد.

 

دیتایل های اجرایی شیشه رنگی در اتاق خواب

در مبحث نصب شیشه رنگی اتاق خواب می‌توان از دیتایل های اجرایی مختلفی بهره جست که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- می‌توان شیشه های لاکوبل را مستقیما برروی دیوار مورد نظر با چسپهای سیلیکون یا پلی یورتان نصب نمود یا چسپاند.

دیتایل های اجرایی
دیتایل های اجرایی

2- می‌توان از زیرسازی با کناف یا ام دی اف استفاده نمود و شیشه های لاکوبل را به صورت برجسته روی دیوار ها به اشکال مختلف نصب نمود که امروزه بیشتر از سیستم کناف استفاده بیشتری می‌شود.

3- همچنین می‌توان از آینه های تراش یا آینه های رنگی در اتاق خواب استفاده کرد که با میز برش سی ان سی برش خورده و به صورت جوچین یا لوزی چینی در دیواره ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما از شیشه های رنگی می‌توان در ساخت میزهای آرایش یا میزهای عسلی استفاده نمود که مصرف شیشه لاکوبل را کاراتر می‌نماید.

 

مزایای استفاده از شیشه رنگی

با برخورد نور به شيشه نقاشی شده، رنگ ها در فضا جاری می‌شوند و زيبايی و شادابی را به ارمغان می‌آورند. گروهی از روانشناسان بر اين باورند رنگ و نور دو عنصر كليدی جهت ايجاد محيطی پر نشاط بوده و تا حد زيادی مانع از بروز افسردگی می‌شود. همانطور كه ميدانيد ايرانيان در گذشته از شيشه های رنگی در ساخت درب و پنجره های مشبك و ارسی برای منزل و اماكن عمومی و مذهبی استفاده زيادی می‌كردند. در مناطق کویری ایران به دلیل شدت نور زیاد و تنوع رنگی بسیار کمی که در طبیعت وجود دارد، استفاده از شیشه‌ های رنگی رواج بیشتری داشته است.

مزایای استفاده از شیشه رنگی
مزایای استفاده از شیشه رنگی

از ديگر فوايد استفاده از شیشه رنگی اتاق خواب می‌توان به محدود كردن ديد از بيرون به داخل منزل بدون كاهش نور محيط داخلی و دفع حشرات (شیشه‌ های رنگی با ایجاد نورهای رنگارنگ باعث دور شدن و خارج شدن حشرات مزاحم از فضا ميشوند) اشاره كرد.

 

رنگ و نور دو عنصر ضد افسردگی

همانطور که می‌دانید یکی از انواع افسردگی؛ افسردگی فصلی است که به دلیل تاریکی و ابری بودن هوا در فصل‌ های پاییز و زمستان شایع بوده و استفاده درمانی از رنگ‌ها را می‌توان جزء درمان‌ های جایگزین برای آن عنوان کرد. استفاده از شیشه رنگی اتاق خواب در رنگ‌ های زرد و نارنجی در قالب نورهای رنگی، نور زیاد خورشید و حتی نور مصنوعی آن به مدت چند ساعت در روز معادل دارو در رفع افسردگی نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید