دیوارپوش شیشه ای چیست؟

دیوارها از مهمترین عناصر فضای داخلی ساختمان هستند که نقش تعیین کننده ای در زیبایی و حال و هوای این فضا دارند. بافت و نوع دیوارهای یک خانه بر روی دیدگاه و احساس بیننده تاثیر می‌گذارد و آنها را مجذوب خود می‌کنند. امروزه دیوارها به اشکال مختلفی ساخته و پوشش داده می‌شوند که هم در مقاومت و هم در زیبایی آنها تأثیر دارند. نوع پوشش مناسب برای دیوارها با توجه به نوع کاربری فضای مورد نظر تفاوت دارند. یکی از جدیدترین محصولاتی که برای پوشش دیوارها به کار می‌رود، شیشه های رنگی است. دیوارپوش شیشه‌ای دارای تنوع رنگی بسیار گوناگونی است و در دو نوع شفاف و مات وجود دارد. این نوع دیوارپوش بیشتر برای پوشاندن فضاها و محیط‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیوارپوش های شیشه ای رنگی
دیوارپوش های شیشه ای رنگی

دیوارپوش‌های شیشه‌ای با ایجاد جذابیت و زیبایی که دارند باعث ایجاد تنوع در فضا و دیوارها می‌شوند و بدین ترتیب جلوه منحصر به فردی را به وجود می‌آورند. زیبایی و جذابیت خاصی که در شیشه رنگی دیوارپوش وجود دارد هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هر کسی با هر سلیقه‌ای را به استفاده از شیشه رنگی به جای رنگ کردن دیوار و کاغذ دیواری راضی می‌کند، شفافیت و ظاهر بسیار شیک این محصول حتی فکر کردن به رنگ زدن دیوار و استفاده از کاغذ رنگی را از ذهن دور می‌کند. نصب شیشه رنگی دیوارپوش برخلاف تصورات با چسب های آکواریوم اجرا نمی‌شود بلکه با استفاده از چسب های مخصوصی انجام می‌شود که در هنگام چسباندن شیشه روی دیوار باید خط کشی تراز انجام شود چرا که اختلاف حتی ۱ میل در هنگام نصب موجب بهم ریختگی پروزه خواهد شد.

 

مزایای دیوارپوش های شیشه ای

  • دارای رنگ های متنوع
  • وزن کم
  • ضد گرما و سرما
  • نصب آسان و بسیار سریع
  • بزرگتر نشان دادن فضای داخلی
  • ضد خش
  •  مقاومت بالا در مقابل رطوبت ومناطق شرجی
  • دیوارپوش های شیشه ای ضد ضربه و آنتی UV هستند.
  •  مقاومت حرارتی بالا برای مناطق گرمسیر
  • قابلیت نظافت و شستشوی راحت
  • شفافیت و وضوح
  • ظاهر شیک و مدرن
  • دیوارپوش شیشه‌ای هنگامی که با نور ترکیب می‌شود فضایی بسیار زیبا و منحصر به فردی را برای خانه، رستوران، هتل و … ایجاد می‌کند.

 

کاربرد دیوارپوش های شیشه ای رنگی

دیوارپوش‌های شیشه‌ای مانند پارتیشن‌ها از جنس شیشه‌های مقاوم هستند که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. آنها را میتوان در سطوح عمودی و افقی مورد استفاده قرار داد. این دیوارپوش‌ها اغلب برای جداسازی فضای داخلی و کاربردی تر کردن آن نصب می‌شوند. مدل های مختلفی از دیوارپوش‌های شیشه ای در بازار موجود است که در رنگها و طرح های متنوعی ساخته شده و انتخاب گسترده ای به خریداران خود داده است.

دیوارپوش‌های شیشه‌ای رنگی در ادارات
دیوارپوش‌های شیشه‌ای رنگی در ادارات

دیوارپوش‌های شیشه‌ای در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله:

  1. دیوارپوش در مراکز تجاری خرید و اداری
  2. پارتیشن در فضاهای اداری (برای دیدن نمونه کارهای شرکت عکسنگ کلیک کنید) به عنوان جداکننده و فضاسازی اداری
  3. شیشه های رنگی بین کابینتی آشپزخانه
  4. دیوارپوش های شیشه ای رنگی در حمام به صورت ضدرطوبت و اب و بخار
  5. دیوارپوش های شیشه ای رنگی در لابی ساختمان ها
  6. دیوارپوش شیشه ای رنگی در مراکز درمانی و کلینیک‌های دندانپزشکی

 

دیوارپوش های شیشه ای در مراکز اداری

امروزه طراحی داخلی فضای اداری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. هر مجموعه به دنبال جذب مشتری بیشتر است، از این رو دکوراسیون داخلی و زیبایی محیط یکی از عوامل مهم مؤثر در جذب مخاطب است. دیوارپوش‌های شیشه ای برای تقسیم کردن فضاهای ادارای بسیار ایده آل هستند. نصب دیوارپوش‌ها فضایی جذاب و زیبا را در محیط کار ایجاد می‌کنند.

پارتیشن طرحدار در ادارات
پارتیشن طرحدار در ادارات

مدل های زیادی از دیوارپوش های شیشه ای جهت نصب در ادارات وجود دارد که در انواع شفاف و مات میتوان آنها را خریداری کرد. دیوارپوش‌های شیشه‌ای شفاف برای نصب در ادارات بسیار ایده آل هستند. همچنین دیوارپوش‌ها می‌توانند هر رنگی متناسب با محیط و فضای داخلی داشته باشند. با حک کردن لوگوی تجاری شرکت بر روی دیوارپوش شیشه ای ظاهر بسیار شک و جذابی به فضای کاری دهید.

 

دیوارپوش های شیشه ای بین کابینتی آشپزخانه

دیوارپوش های شیشه ای برای نصب در آشپزخانه و بین کابینت‌ها گزینه خیلی مناسبی هیتند که علاوه بر نظافت آسان زیبایی بی‌نظیری به آشپزخانه شما می‌دهند.

شیشه های بین کابینتی آشپزخانه
شیشه های بین کابینتی آشپزخانه

دیوارپوش های شیشه ای آشپزخانه در رنگ‌ها و طرح‌ها زیادی و حتی سفارشی ساخته می‌شوند و هرکسی با توجه به سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند دیوارپوش متناسب خود را انتخاب نمایید.

 

دیوارپوش های شیشه ای در محیط های تجاری

دیوارپوش های شیشه ای برای نصب در محیط‌های تجاری کاربرد گسترده‌ای دارند و به دلیل زیبایی و جذابیتشان در جلب نظر مثبت مشتریان نیز بی‌تاثیر نخواهند بود. امروزه از این دیوارپوش ها در اغلب فست فودها و رستوران‌ها استفاده می‌کنند.

دیوارپوش های شیشه ای در محیط های تجاری
دیوارپوش های شیشه ای در محیط‌های تجاری

میتوان از شیشه هایی با طراحی زیبا و با رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و … در تقسیم بندی فضاهای غذاخوری و رستوران‌ها استفاده کرد.

 

دیوارپوش شیشه ای فروشگاهی

امروزه یکی از مهمترین دلایلی که می‌تواند شخصی را به خرید یک وسیله تشویق کند، چیدمان و نوع دکور فروشگاه است. استفاده از دیوارپوش فروشگاهی جلوه زیبایی از محصولات را در معرض دید مخاطبانتان قرار می‌دهد. تجربه ثابت کرده است که یک دکوراسیون خلاقانه، زیبا و جذاب با استفاده از دیوارپوش شیشه‌ای به عنوان سکوی پرشی برای فرو محصولات یک فروشگاه است. موفقیت همیشه با کسانی است که از تکنولژی روز و ایده‌های خلافانه استفاده می‌کنند. دیوارپوش‌های شیشه‌ای دارای مزیت‌هایی زیادی هستند مانند عایق حرارت و صدا، وزن سبک، ضد آب و قابل شستشو بودن، ضد باکتری و نصب سریع که می‌توان در مکان‌هایی مانند فروشگا‌ه‌ها از آنها استفاده نمود.

 

دیوارپوش شیشه ای برای حمام و سرویس بهداشتی

انتخاب دیوارپوش مناسب برای حمام از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. دیوارپوش‌های شیشه‌ای از بهترین انتخاب‌ها برای نصب در محیط‌های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی و حمام است.

دیوارپوش شیشه ای برای حمام و سرویس بهداشتی
دیوارپوش شیشه‌ای برای حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش‌های شیشه‌ای کاملا در برابر آب مقاوم بوده و مانع از نفوذ رطوبت و آب به لایه زیرین می‌شوند. دیوارپوش‌های شیشه‌ای ضد آب بوده و در تنوعی از رنگ و مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

 

انواع شیشه‌های دیوارپوش

شیشه های استفاده شده در دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند:

 

شیشه رنگی دیوارپوش چاپی و طرحدار

شرکت عکسنگ دارای دستگاه‌های پیشرفته جهت چاپ طر‌ح‌های مختلف بر روی شیشه‌های رنگی نشکن است. شما می‌توانید با انتخاب طرح دلخواه خود با خیالی آسوده آن را به شرکت عکسنگ بسپارید و طرح مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

دیوارپوش شیشه ای طرحدار برای حمام و سرویس بهداشتی
دیوارپوش شیشه ای طرحدار برای حمام و سرویس بهداشتی

با چاپ تصاویر سه بعدی روی شیشه‌های رنگی دیوارپوش می‌توان یک نمای سه بعدی بسیار جذاب را در فضای داخلی ساختمان ایجاد کرد و به نوعی طراخی دکوراسیون داخلی را میزان قابل توجهی زیبا و جداب کرد.

 

شیشه رنگی دیوارپوش سکوریت

اگر ابعاد دیوارپوش‌های شیشه ای بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شوند باید شیشه‌های رنگی به حالت سکوریت تبدیل شوند تا مقاومت شیشه بسیار بیشتر شود.

 

شیشه رنگی دیوارپوش لمینت

در صورت استفاده از دیواپوش های شیشه ای با ابعاد بزرگ باید از شیشه‌های سکوریت استفاده کرد و در صورتی که بخواهیم ایمنی پروژه را به طور کامل زعایت کنیم باید از شیشه های لمینت استفاده کرد.

 

دیوارپوش شیشه‌ای رنگی ساده

اگر از شیشه های ساده رنگی جهت اجرای دیوارپوش شیشه ای استفاده کنید، نمای پروژه بسیار جذابتر به نظر می‌رسد.

شیشه بین کابینتی آشپزخانه
شیشه بین کابینتی آشپزخانه

شیشه های ساده رنگی شفافیت بسیار بیشتری نسبت به شیشه های مات دارند.

 

نصب دیوارپوش‌های شیشه‌ای رنگی

جهت نصب دیوارپوش شیشه ای رنگی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از تراز لیزری جهت هم راستا نمودن شیشه ها
  • زیرسازی کار باید بدون موج و پستی و بلندی باشد.
  • سکوریت کردن شیشه لاکوبل بر حسب نیاز
  • استفاده از چسپ سیلیکون یا پلی یورتان مناسب
  • جنس زیرکار شیشه می‌تواند گچ، کناف، چوب و سرامیک باشد ولی استفاده از سیمان نرمه سفید یا سیاه توصیه نمی‌شود زیرا چسپندگی لازم را در هنگام نصب ندارد.
  • از لحاظ حرارت و ضربه قوی‌تر از یک شیشه رنگی خام است.
  • شیشه های لاکوبل رنگی و یا طرحدار دارای یک لایه پی وی سی جهت جلوگیری از ریزش شیشه‌ها به هنگام حمل و نصب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید