آینه دکوراتیو چیست؟

همان‌طور که از نام آن مشخص است، آینه دکوراتیو هر مدل آینه ای است که برای دکوراسیون و تزیین فضاهای داخلی به کار می‌رود. آنها در میان انواع شیشه‌های دکوراتیو ساختمانی یکی از بهترین ایده‌‌ها برای طراحی دکوراسیون در فضاهای داخلی ساختمان است که در عین سادگی و اشغال فضای کم، چهره کاملا مدرن و تر و تمیزی به قضای شما می‌دهد. لازم به ذکر است که آینه‌های دکوراتیو لزوما اجسامی شکننده و ظریف نیستند. بلکه برخی از مدل‌های آن آنقدر مقاوم است که در اجرای کف شیشه ای و پله نیز از آنها استفاده می‌کنند.

 

آینه ها در دکوراسیون داخلی

از ایده های خلاقانه بدون داشتن کمترین هزینه استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی است که باعث بزرگ نشان دادن فضای خانه می‌شود. استفاده از آینه در خانه‌های لوکس از گذشته‌ها تا به امروز رایج است اگرچه آینه به شکل کاربردی و با انواع طرح‌ها و قاب‌ها در خانه استفاده می‌شود، ولی افرادی که به دنبال داشتن فضاهایی متفاوت هستند، از آینه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضا سازی استفاده می‌کنند.

آینه دکوراتیو
آینه دکوراتیو
آینه
استفاده از آینه در خانه‌ها و فضاهای کوچک باعث می‌شود تا فضا بزرگتر به نظر آید و تلالو نور در آینه فضا را روشن‌تر نماید. آینه به عنوان عنصری انرژی بخش در فضا و در فنگ شویی آینه را نمادی از آب می‌دانند که به فضا گستردگی، آرامش و تازگی می‌دهد.

آینه‌ها نه تنها در زیبا سازی فضای داخلی منازل نقش مهمی دارند.موارد کاربردی زیادی نیز برای آینه‌ها وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به خود آرایی اشاره کرد. در عین حال باید به این نکته توجه کنید که آینه در آرامش و بهبود حالات روانی افرادی که در آن محیط زندگی می‌کنند نقش موثری دارد. تلفیق نور و آینه در دکوراسیون داخلی حس متفاوتی را ایجاد می‌کند و با کمترین هزینه تغییری زیادی در منزل شما بوجود می‌آورد.

 

آینه دکوراتیو بیشتر در کجا استفاده می شود؟

استفاده از آینه و شیشه در طراحی داخلی کاری منحصر به فرد و مجذوب کننده است و عموما ظرافت این هنر را در امکان مذهبی و تاریخی شاهد هستیم. هنر آینه کاری امروزه با عنوان آینه دکوراتیو شناخته می‌شود و در سبک‌های مختلف و با توجه به موقعیت کاربری و دکوراسیون منزل یکی از انواع آینه دکوراتیو را داشته باشید.

 

کاربرد انواع آینه دکوراتیو

آینه های دکوراتیو انواع مختلفی دارند ما در زیر برخی از آنها را به همراه کاربردشان برای شما شرح می‌دهیم:

 

استفاده از آینه کاری بین کابینت آشپزخانه

یک روش خلاقانه برای زیباتر کردن دکور آشپزخانه استفاده از شیشه رنگی بین کابینتی بر روی دیوارهای بین کابینت آشپزخانه است. اما خلاقیت پایانی ندارد.

استفاده از آینه کاری بین کابینت آشپزخانه
آینه دکوراتیو بین کابینت آشپزخانه

اگر می‌خواهید آشپزخانه شما کاملا متفاوت از سایر آشپزخانه‌ها باشد می‌تواند کمی فراتر بروید و از کاشی‌های آینه‌ای استفاده کنید و ظاهر مدرن‌تری به آشپزخانه خود بدهید.

 

آینه کاری پله ها

این روش شاید برای همه خانه‌ها کاربردی نباشد اما برای خانه‌های دوبلکس می‌تواند ایده‌ای خلاقانه باشد. استفاده از آینه‌های دکوراتیو در پله‌ها یک روش زیبا و جذاب از به کار گیری آینه در دکوراسیون داخلی است.

آینه کاری پله ها
آینه کاری پله ها

اما باید به این نکته دقت شود که با دقت و ظرافت انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

 

آینه های قدی دکوراتیو

هرچه آینه بزرگ‌تری در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید نور بیشتر و در نهایت فضای بزرگتری ایجاد می‌کنید. آینه قدی از وسایلی است که کمتر کسی می‌داند چطور باید از آن در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کند. در صورتی که آینه قدی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد انعکاس و به تصویر کشیدن وسایل خانه شماست.

 

دیوارپوش آینه ای

آینه های دکوراتیو به عنوان دیوارپوش‌های خلاقانه و زیبا نیز استفاده می‌شوند. این آینه‌ها را میتوان برای پوشش دیوارهای اتاق پذیرایی، نشیمن، حمام و سرویس بهداشتی در خانه‌ها استفاده کرد که اینکار زیبایی دیوارهای شما را چند برابر کنند.

دیوارپوش آینه ای
دیوارپوش آینه ای

این دیوارپوش‌های اینه ای می‌توانند جلوه ای متفاوت از دیوارپوش‌ها را برای شما به نمایش بگذارند.

 

آینه های دکوراتیو پازل شکل

استفاده از تکه‌های آینه در کنار هم که به صورت پازل مرتب میشوند ایده ای جالب برای تزیین اتاق به شمار میرود. این سبک تزیین در ابعاد و اشکال متفاوت قابل اجرا است و نمایی زیبا در دکوراسیون خانه ایجاد میکند.

آینه‌های پازل شکل
آینه‌های دکوراتیو پازل شکل

دیوارهای خالی و بدون روح خانه‌تان را به دست این آینه ها بسپارید و از معجزه آنها لذت ببرید. این نوع طرح برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌ها نیز مناسب است.

 

آینه های گرد دکوراتیو

اغلب اوقات افراد ساده‌ترین راه را برای به کار گرفتن آینده در دکوراسیون داخلی خانه به کار می‌گیرند که استفاده از یک آینه دایره‌ای است. آینه های گرد دکوراتیو از دیگر نمونه آینه‌هایی هستند که استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی منزل نمایی جذاب ایجاد میکند.

آینه‌های گرد
آینه‌های گرد

آینه های گرد در ابعاد متفاوت ساخته میشوند و به صورت تکی یا به شکل مجموعه ای از چند آینه بر روی دیوار نصب میشوند. این آینه ها کمی هم با عوامل فنگ شویی مطابقت دارند و حضورشان به شما کمک می‌کند تا حس بهتری را در خانه تجربه کنید.

 

تاثیر آینه های دکوراتیو در دکوراسیون منزل

  1. آینه‌ی دکوراتیو از جنس شیشه لاکوبل دو جداره برای استفاده در انواع درب‌ها، بهترین ایده برای ایجاد جلوه خاص و کم نظیر در ابتدای ورود به ساختمان است.
  2. بعنوان پوششی مناسب برای مخفی کردن عیوب دیوار است.
  3. با بهره بردن از آینه طبق اصول فینک شویی به انتقال موثر انرژی کمک می‌کند.
  4.  آینه‌های دکوراتیو با دستگاه‌های مدرن برش داده می‌‌شوند. می‌‌توان انواع طرح‌های خلاقانه را روی آینه‌های دکوراتیو ایجاد و برای تزئین دیوار و سقف استفاده کرد.
  5. استفاده از آینه‌های دکوراتیو در فضای داخلی ساختمان، نور را بازتاب داده و فضا را بزرگ‌‌تر نشان می‌‌دهد.
  6. نصب آینه روی سقف مناسب برای مرتفع نشان دادن دیوارها موثر است.
  7. برای مخفی کردن و مشخص نشدن انباری و کمدها از آینه دکوراتیو استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید