کاربرد شیشه رنگی لاکوبل

کاربرد شیشه های رنگی لاکوبل از سالها پیش در صنعت ساختمان ایران توسط واردکنندگان مختلف وارد کشور شد. این شیشه‌ها که در اصل ساخت کشور بلژیک بودند، تنها درصد کمی از بازار داخل کشور رو در دست داشت. که دلایل اصلی آن یکی قیمت بالای تمام شده این شیشه‌ها پس از مراحل گذشت حمل از اروپا به ایران و هزینه های گمرک و دیگری عدم شناخت کافی مردم با تولید این محصول و حتی وجود این محصول و عدم اطلاع از کارآیی‌های منحصر بفرد و زیبایی‌های آن بود که در صنعت ساختمان اما کمابیش پیدا می‌شد.

شیشه های لاکوبل و استفاده درآشپزخانه
شیشه رنگی لاکوبل

شیشه‌‌های رنگی در مصارف مختلف صنعت ساختمان بکار گرفته می‌شد. علی‌الخصوص شیشه‌های بین‌کابینتی یا همان مابین کابینت که با اسم و برند لاکوبل وارد ایران می‌شد. اما این شیشه‌ها بصورت تکرنگ تولید می‌شد و تنها چند رنگ خاص آن به ایران وارد می‌شد. با گذشت زمان و بیشتر شدن اطلاعات مردم در این خصوص و همچنین شرکتهای مهندسی و پیمانکاران و طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از این شیشه‌ها کمی بیشتر شد. اما همچنان بزرگترین ایراد این شیشه‌ها هزینه گزاف واردات آن علی‌الخصوص در سالهای گذشته به دلیل جاگرفتن در لیست اقلام لوکس برای صنعت ساختمان و همچنین تکرنگ بودن آن بود.

استفاده از شیشه های طرحدار در آشپزخانه
شیشه رنگی طرحدار لاکوبل

 

شیشه های طرحدار یا عکسدار لاکوبل

اما با تولید شیشه های طرحدار یا عکسدار لاکوبل تولید این شیشه‌ها توسط چند شرکت محدود علی‌الخصوص برند: عکسنگ از همان ابتدا با درخواست و استقبال خاصی از مشتریان در این صنعت روبرو شد که قطعا هیچ وقت شیشه‌های لاکوبل تکرنگ این خاصیت رو نداشتند. یعنی هیچ وقت امکان سفارشی تولید کردن شیشه با هر نوع طرح و یا رنگ و عکس و اندازه خاصی امکان‌پذیر نبود که به لطف تاسیس این شرکت و برند عکسنگ این امکان برای طراحی و تولید شیشه‌های بین کابینتی و همچنین پنل‌های شیشه برای نصب بروی دیواردر لابی و یا داخل منازل و فضاهای اداری و تجاری و ستون‌ها و همچنین کاربرد بی نهایت شیشه های رنگی لاکوبل در فضاهای مختلف دیگر همانند سرویس بهداشتی، میز، سقف ، کف، درب و یا تولید اجناس لوکس و یا تابلوهای عکسهای شخصی و عروسی و داخل کابین‌های آسانسور و فضای خارجی ساختمان‌ها و بوردهای آموزشی و غیره و غیره به وجود آمد.

لازم به ذکر است این نوع شیشه‌ها با اشعه یووی طرح و رنگ با ماندگاری بسیار بالا عدم نفوذ و تخریب رنگها توسط اشعه‌های مختلف نور طبیعی خورشید و یا گرما و حتی حرارت مستقیم شعله، تولید می‌شوند که در نوع خود واقعا بی‌نظیر هستند.

قطعا بجز زیبایی‌های بصری رنگارنگ و جلوه روشنایی و براقیت که مشخصه اصلی شیشه هست تنوع و وجود انواع طرح‌های مختلف بدون محدودیت و همچنین قابلیت پاک شوندگی راحت چربی و لک علی الخصوص توسط خانمهای خانه‌دار هنگام آشپزی، نسبت به کاشی و سرامیک و یا محصولات دیگر مورد استفاده در فضای آشپزخانه، از ارکان اصلی انتخاب مدرن پسندان و یا همان لوکس پسندان با هر نوع سلیقه ای می باشد.

 

کاربرد شیشه رنگی لاکوبل در بیمارستان‌ها و مراکز اداری و تجاری

گفتنی است شیشه های بین کابینت رنگی لاکوبل به جز مصارف در فضای آشپزخانه و مابین کابینت در فضاهای مختلف دیگر به عنوان پنل‌های دیواری و پارتیشن و سقف و کف و … نیز کاربرد دارند.

شیشه های رنگی در بیمارستان ها
شییشه رنگی لاکوبل در بیمارستان

کاربرد شیشه رنگی لاکوبل در فضاهای تجاری و اداری و منازل و … بسیار زیاد است. بعنوان مثال در فضای کاملا بهداشتی بیمارستان‌ها و علی‌الخصوص اتاق‌های جراحی و اتاق عمل که حتما می‌بایست استرلیزه باشد، باید از شیشه‌های لاکوبل یا همان شیشه‌های رنگی و یا حتی شیشه‌های طرحدار و عکسدار استفاده نمود. بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز جراحی و درمانگاه‌ها هم اکنون با وجود این محصول جهت استفاده به این پنل‌های شیشه ای روی آورده اند که این خود نشانه برتری این محصول از نظر بصری و زیبایی و عدم جذب گرد و خاک و بهداشتی بودن آن است.

شیشه های لاکوبل در بیمارستان ها و درمانگاه ها
شیشه تک رنگ لاکوبل در درمانگاه

در اتاق های عمل حتما باید از رنگ سبز استفاده نمود و عدم محدودیت رنگهای این پنل‌ها باعث شده که شما از همان رنگ سبز هم با طیف های بسیار زیاد و درجه های رنگی متنوع از رنگ سبز هر کدام را که دوست داشته باشید سفارش دهید. برای رنگ سبز می توان تقریبا ۴۰ نوع رنگ متفاوت ساخت این خود نشانه بزرگترین امتیاز این محصول بدون محدودیت در انتخاب رنگ است و هر رنگ و هر نوع کد منحصر و سفارشی درخواست مشتریان قابل تولید می‌باشد. در صورتیکه اجناس دیگر این امتیازها را نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید