شیشه دکوراتیو و انواع آن

شیشه دکوراتیو، یکی از اجسامی است که در سالهای اخیر در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. زیبایی این شیشه های دکوراتیو باعث شده که از این ماده ظریف و پرکاربرد در ساخت انواع پارتیشن، پله، محافظ، شیشه های بین کابینتی، شیشه سندبلاست طرح دار، آینه دکوراتیو و … طرح کلاسیک به محیط اطرف می‌دهند، در کنار هزینه مناسب این شیشه ها آنها را محبوب تر از گذشته کرده اند.

اگر می‌خواهید طراحی داخلی بی‌نظیر و منحصر بفردی داشته باشید، ما استفاده از شیشه‌های دکوراتیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

شیشه دکوراتیو چیست؟

به انواعی از شیشه که برای ساخت دکوراسیون و تزئینات داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد شیشه دکوراتیو می‌گویند. در واقع این شیشه ها نوعی شیشه های تزئینی هستند که به وسیله تکنیک های مختلفی مانند رنگ آمیزی بر روی انواع شیشه ساخته شده اند. شیشه های دکوراتیو باعث درخشش و جذابیت دکوراسون داخلی می شوند و فضا را دل انگیز می کنند. از شیشه‌ های دکوراتیو در پارتیشن بندی و قفسه بندی، پنجره‌ها،سرویس بهداشتی، حمام،کابینت آشپزخانه، اتاق خواب، کمد دیواری، لابی ،دیوار پوش، کف پوش، میزهای شیشه‌ای، دکوراسیون فروشگاهی، استفاده می‌شود. از شیشه های دکوراتیو در فضای خارجی ساختمان هم استفاده می‌شود، زیرا این شیشه در مقابل نور خورشید، آلودگی، سرما، گرما، رطوبت، باران، باد، برف و… مقاومت بسیار بالایی دارند، و از آن ها در هر منطقه و با هر آب و هوایی می‌توان استفاده کرد.

 

انواع شیشه های دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو  تنوع بسیار زیادی دارند. اگر می خواهید یک دکوراسیون فوق العاده و خاصی در منزل و محیط کار خود داشته باشید با ما همراه باشید تا با انواع شیشه های دکوراتیو آشنا شوید.

 

شیشه رنگی لاکوبل

شیشه های لاکوبل شیشه های رنگی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی و یا محیط‌های اداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع شیشه‌ی دکوراتیو دارای رنگ های درخشانی است که استفاده از آن به دلیل دادن درخشندگی و جلوه در فضا کاربرد فراوان دارد. از ویژگی های شیشه رنگی لاکوبل می توان به غیر قابل نفوذ بودن گرد و خاک و رطوبت اشاره کرد که به  عنوان یک لایه محافظ قابل استفاده می باشد. استفاده از پلی پروپلین در ساخت شیشه های رنگی لاکوبل می توان آنها را به شیشه های نشکن تبدیل کرد.

شیشه های رنگی لاکوبل
شیشه های رنگی لاکوبل

این شیشه ها به دلیل بالا بودن تنوع رنگی آن، در طراحی بیرونی و داخلی ساختمان بیشترین کاربرد را دارند. شیشه های رنگی لاکوبل در موارد بسیار زیادی کاربرد دارند. از جمله کاربردهای این شیشه ها می‌توان به شیشه ی حمام های شیشه ای، چیدمان اتاق خواب ها، میز هایی با رویه ای شیشه ای، آشپز خانه ها، جدا کننده ها مانند پارتیشن ها در ادارات و منازل، پوشش های دیواری ساختمان ها، دکوراسیون و طراحی داخلی انواع فروشگاه ها، آینه های رنگی زیبا اشاره نمود. شاید جالب باشد که بدانید در ساخت شیشه رنگی لاکوبل از هیچ گونه مواد شیمیایی که باعث آلودگی محیط زیست شود استفاده نمی‌شود.

 

شیشه دکوراتیو لمینیت رنگی

شیشه‌های لمینیت از يك یا چند لایه شیشه که بوسیله یک یا چند طلق بین آنها با قطرهای مختلف بصورت فشرده شیشه‌ها به همدیگر پرس و متصل می‌شوند ساخته مي شوند. شیشه‌های لمینیت رنگی علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند در مقابل ضربه و اشعه یو وی نیز مقاوم هستند. شیشه‌های لمینیت رنگی تمامی ویژگی های دیگر شیشه‌های لمینیت مانند عایق بودن صوتی و حرارتی را نیز دارا می باشند.

شیشه لمینیت رنگی
شیشه لمینیت رنگی

این شیشه‌ها در استخرها، آسانسورها، درب های شیشه ای، نرده های شیشه ای، نماهای شیشه ای خاص، کف و سقف های شیشه ای و ویترین فروشگاهها بیشترين کاربرد را دارند.

 

شیشه دکوراتیو طرح شکسته

شیشه های طرح شکسته برخلاف چیزی که از نام و طرح این نوع شیشه برداشت می شود، این شیشه‌ها در برابر وارد شدن نیرو و ضربه به حدی مقاوم هستند که از آن ها در ساخت کف شیشه‌ای و پله ها استفاده می شود.

این شیشه‌ها وزن و  فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کنند و ایمنی افراد استفاده کننده از آن را تضمین می‌کنند. ظاهر شیشه شکسته به صورت یک شیشه ترک خورده می باشد که باعث زیبا تر شدن تزیینات داخلی ساختمان می‌شود.

 

شیشه چاپدار

شیشه های چاپ دار در تهیه شیشه دکوراتیو بین کابینتی و شیشه های تزئینی اشپزخانه کاربرد زیادی دارند. شیشه های دکوراتیو چاپدار، نوعی شیشه غیر شفاف رنگی هستند که طرح روی آنها با پخت رنگهای سرامیکی روی آنها ساخته می‌شود. شما می‌توانید عکس‌های موردعلاقه‌تان و حتی عکس های خانوادگی را برای چاپ روی شیشه سفارش دهید.

شیشه‌های چاپدار
شیشه‌های چاپدار

شیشه مورد استفاده برای تولید شیشه چاپ دار بسته به استفاده شما می‌تواند یک جداره یا دوجداره باشد. بهتر است چاپ را بر روی شیشه میرال یا سکوریت انجام دهید، زیرا این نوع شیشه استحکام بالایی دارند و در برابر ضربه و حرارت مقاوم هستند.

 

شیشه طرح سنگ

اگر در ساخت دکوراسیون منزل خود مایل به استفاده از نمادهای مربوط به طبیعت هستید، این نوع شیشه ها برای شما مناسب هستند. شیشه های طرح سنگ که با شباهت بسیار زیاد و غیر قابل تشخیص از سنگ های موجود در بازار و نصب آسان و بدون دردسر و در کوتاهترین زمان میتوانید فضای منزل خود را شیک و زیبا کنید. شما میتوانید طرح سنگ مورد نظر خود را بدون درز و خط بین سنگ ها روی شیشه پیاده کنید.

شیشه طرح سنگ
شیشه طرح سنگ

از مزایای شیشه طرح سنگ ضخامت آنها است زیرا بهترین ضخامت شیشه به عنوان دیوارپوش و بین کابینت ۶ میل است و نکته دیگر انجام جاسازهای کلید و پریز ها و لوله گاز و … است. از شیشه طرح سنگ می توان در تمامی قسمت های ساختمان از جمله دیوار، کف، آشپزخانه و … استفاده کرد.

 

شیشه دکوراتیو مات

شیشه دکوراتیو مات با استفاده از اسید تولید می شود. این شیشه ها همانطور که از اسمش مشخص است تصویر پشت خود را نشان نمی دهد به دلیل مات بودن نور را از خود عبور نمی‌دهد، شیشه مات تصاویر پشت شیشه را نامشخص وبه صورت محو نشان می دهد و می توانید این شیشه را مشبک شده و یا در رنگ‌ها و طرح‌ها مختلف مورد استفاده قراردهید.

شیشه‌های مات
شیشه‌های مات

شیشه دکوراتیو مات از شیشه سکوریت یا لمینیت ساخته می شود تا ایمنی و مقاومت بالایی از شیشه داشته باشد. از این نوع شیشه دکوراتیو می توان برای پارتیشن، درب‌ها، جدا سازی فضای حمام، سرویس بهداشتی و حتی برای پنجره ها نصب و استفاده کنید.

 

شیشه سند بلاست

در طی اجرای این تکنیک ساینده های معدنی یا پایه خاک با شتاب بالایی که به دست می آورند، بر روی سطح قطعه موردنظر پرتاب می شوند. برای سند بلاست کردن شیشه‌ها، از ماسه‌ای خاص استفاده می‌شود. آن‌ را با فشار بر روی شیشه‌ها می‌پاشند. برای این کار از کمپرسورهای هوای مخصوص استفاده می‌کنند. به این عمل در اصطلاح حرفه‌ای بلاست کردن می‌گویند. هر چه عمل بلاست کردن بیشتر زمان ببرد و هر چه چقدر ماسه‌ها با فشار و قدرت بیشتری پاشیده شوند درجه ماتی بیشتر می‌شود. برای طراحی روی شیشه‌ سند بلاست هم از استنسیل استفاده می‌شود.

شیشه‌ سند بلاست
شیشه سند بلاست

می‌توان طرح‌ها و نقش‌های مختلف را روی شیشه های سند بلاست ایجاد کرد. به دلیل  مات بودن این شیشه ها از آن ها در بسیاری از قسمت های ساختمان مانند دیوار های حمام و اتاق ها استفاده می‌شود. شیشه دکوراتیو سندپلاست قابلیت طرح پذیری زیادی دارد. شما می توانید طرح و تصویر های دلخواه مانند لوگوی شرکت را بر روی آن ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید